Sii Joyah dii kampung Biru

|
Sii Joyah dii Kampung Biru ini mengisahkan tentang seorang perempuan yg merana di tinggal sii Kekasih yang tertipu hancur olehnya. Sii kekasih merupakan seorang yang setia tahap dewa dewi, sii kekesih bernama Timang Durajat. Timang Durajat sangat menyayangi sii Joyah, hinggakan setiap top-up easi bagi menyambung kasih dan pelepas rindu menjadi kewajipannya mengisi ulang. Rantai menjadi lambang hatinya. Tetapi manakan daya, bila ombak menghempas, tidakkan badan dapat menolak. Sii Joyah yang menjadi top 10 didalam hatinya, pun satu masa, dia menyampaikan khabar yang mana mobile nya hilang entah apa entah ditelan ayam. Maka hinggaplah berita itu ke pengetahuan Timang Durajat menjadikan hatinya bertambah gugat. Terpisah Nun panujang masa mereka berpisah, sii kekasih bertambah sepi akan ketidakhadiran sii Joyah.
tidak terduga sii Joyah tidak begitu menghiraukan tentang rindu yang bergulung terhadap Timang durajat sehingga pada hari yang teramat gelap menimpa orang-orang kampung akan berita yang memilukan.ketiadaan sii Joyah di laut cinta asmara kini menjadi arang yang menyebabkan hitamnya garis-garis service mobile nya yang menghubungkan cintanya kepada sii kekasih.Tidak lama dari itu, sii Joyah mula mentransfer easi kepada saudagar durian yang diketahui adalah bekas kisah silamnya yang sangat mengguris luka.Mereka pergi bersiar-siar dikebun durian, tetapi sii Joyah amat gelisah akan pertemuan itu kerana ditakuti orang-orang kampung melihat dan memberi message kepada sii kekasih.Alangkah sayang nya, sepandai-pandai tupai melompat ahkhirnya jatuh ketanah jua.tanpa pengetahuan sii Joyah, anak ketua kampung telah melihatnya dengan tidak sengaja.cerita tentang kecurangan dan penyelewengan cinta Joyah pun tersebar setelah di upload di dalam internet.

akhirnya, penyelewengan itu sampai di mailbox Timang Durajat yang tidak menyangka begitu kejam nya sii Joyah,top-up easi yang diberinya kini diberbagikan.Timang Durajat yang terkenal akan kesabaran nya pun mula meletupkan gunung berapi yang dipercayai tidak pernah meletus dari sekian lamanya.setelah sii kekasih online,dia pun mengajukan pertanyaan yang setimpal kepada sii Joyah, air muka sii Joyah pun membeku menjadi ais.Air mata kini berlinangan penuh dengan "question mark" di hatinya.sii Joyah berpura-pura terkejut dan membabi.namun sii kekasih pun membuat keputusan begitu dahsyat sehingga dirinya ditiup angin mendayu-dayu pun tidak terasa padanya.patah hatinya, bergelombang jiwanya,meletup emosinya,bergegar kepercayaan nya terhadap cinta.

kepura-puraan sii Joyah pun tersebar melalui mailbox.sii kekasih sungguh merana sehingga orang-orang kampung sentiasa riuh akan kembalinya cinta Joyah dengan saudagar durian.setiap detik mereka seperti laptop dengan broadband.sungguh tidak menyangka, begitu kejam nya cinta Joyah terhadap sii kekasih.sedikit pun tiada rasa bersalah.kini sii Joyah sudah tertanda pada dirinya sebagai perempuan kejam.sungguh memilu kan kisah ini.tetapi akhirnya sii kekasih pun menjauh pergi tanpa kabar.mungkin dia sudah berjaya menghilang kan contact number sii Joyah serta email-emailnya.

begitu lah kisahnya.diharap biskita akan mengambil ikhtibar dan pengajaran yang terkandung didalam cerita ini.salam dari saya.sehinnga berjumpa lagi dilain hari. HAHAHAH.

0 ulasan:

Catat Ulasan